Matkassar
Restaurangmiddag hemma
Populära sportbarer
Restaurang med spel
Lägg till restaurang
Skapa konto
Glömt lösenord
Inloggning

Användarsida för användare: Jimmy Bekkevold

Presentation av Jimmy Bekkevold

Tjena!
Jimmy här.
Hoppas ni uppskattar mina synpunkter på de resturanger jag besökt...

Recensioner skrivna av Jimmy Bekkevold

Recension av Jönköping  Gilberts konditori

Jimmy Bekkevold   onsdag 23 december 2009 kl. 09:06  
★ ★ ★ ★ ★ 
Här finns riktigt goda bakelser.  Personalen är trevlig och lokalen fin och städad. Inte så mycket sittplatser men ganska mysigt.

Recension av Jönköping  A6 gk golfrestaurang

Jimmy Bekkevold   onsdag 23 december 2009 kl. 09:04  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Finare restaurang för golfare eller de som åker dit. Finns både rätter att beställa eller dagens lunch. Ofta bra husmanskost. Enda negativa är priset som är dyrt om det inte är lunchtid.

Recension av Jönköping  Mackmakeriet

Jimmy Bekkevold   onsdag 23 december 2009 kl. 09:03  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Perfekt ställe att luncha på. Finns både mackor och sallader. Är alltid i topp skick. Rekomenderas om du vill ha något enklare eller bara vill sitta och fika lite.

Recension av Jönköping  Sibylla solåsgrillen

Jimmy Bekkevold   onsdag 23 december 2009 kl. 09:00  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Sibylla är alltid en riktig klassiker. Ny grillade hamburgare är toppen. Man får ofta mkt dressing på och priserna är normala. Har även vegburgare för dem som vill ha det.

Recension av Jönköping  Norrahammar  Pizzeria Nova

Jimmy Bekkevold   onsdag 23 december 2009 kl. 08:58  
★ ★ ★ ★ ★ 
Pizzerian är fräch och välstädad. Har riktigt goda pizzor. Gott om platser så man kan vara ett gäng och ändå få plats. 5 Stjärnor...

Recension av Jönköping  Åtta glas

Jimmy Bekkevold   onsdag 23 december 2009 kl. 08:57  
★ ★ ★ ★ ★ 
En liten trevlig krog med trevlig personal. Perfekt att gå till efter bion en kväll. Sköna barstolar. 5 stjärnor

Recension av Jönköping  Tortellini pasta house

Jimmy Bekkevold   onsdag 23 december 2009 kl. 08:55  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Liksom namnet antyder är de specialister på pasta. Finns både traditionell pasta och fäsk och jag tycker det smakar bra. Mysiga lokaler. God service. Ger stark 4:a

Recension av Tranås  Pizzeria shalom

Jimmy Bekkevold   onsdag 23 december 2009 kl. 08:53  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Centralt belägen Pizzeri. Har mycket goda pizzor och särskillt \"Jamaica\" är en höjdare tycker jag. 4 Stjärnor av mig...

Recension av Nässjö  Semson pizza

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 22:57  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Tror det är enda pizzerian med hemkörning. Beställer man för över 100 kronor är hemkörningen fri. Annars 20kr extra. De är gryyymt snabba för det tar ofta bara 15 till max 20 minuter från det att man ringer till man har pizzan i hand. Alltid varm.
Pizzorna är inte riktigt lika goda som kunkurenternas så det drar ner betyget till en 4:a

Recension av Nässjö  Angelas sallads- och smörgåsbar

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 22:53  
★ ★ ★ ★ ★ 
Mysigt litet fik som också serverar både paj och sallader. Deras skink och ostpaj är suverän och baugetterna är toppen.
Vill man äta något lätt är detta rätt ställe. Ganska långsmal lokal med mysig belysning. Gör fikat mer romantiskt...
5 Stjärnor helt klart!

Recension av Borgholm  Pappa Blå

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 22:50  
★ ★ ★ ★ ★ 
Pappa blå är riktigt fint. Man vet liksom vad man får. testa gärna kroppkakorna om du är sugen på dem. Ligger fint och har nära till hamnen. Fem +++++ får dem av mig.

Recension av Jönköping  Ristorante italiano casagrande

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 22:46  
★ ★ ★ ★ ★ 
Är du sugen på färsk pasta eller goda pizzor är detta restaurangen för dig. Perfekt att smita in när man legat och solat på standen.
Lite dyrare än vanlig pizzeria men man får mer för pengarna.

Recension av Jönköping  Restaurang dal baffo

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 22:44  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Mysig restaurang nära vättern. Liknar en krog men serverar god lunch och vanlig mat. Trevliga ägare och bra bakgrundsmusik.
Testa gärna att äta här.

Recension av Eksjö  Pizzeria babylon

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 22:40  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Central pizzeria med mycket goda pizzor.
Kebabpizzan här är riktigt god. Salta pommesen lite extra så blir de ännu godare.
Bra service här. Rekomenderas...

Recension av Jönköping  Rosenlundsgrillen

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 17:34  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Ligger nära badhuset och hockeyarenan så det är perfekt när man simmat att gå hit och äta.
Trevligt litet ställe där maten alltid är god. Man kan ta med hamburgare tex när man köar för att gå på hockey. Då är det gott att ha något att äta på.
4 stjärnor av mig.
 

Recension av Jönköping  Ester kök och bar

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 17:30  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Kul ställe med mycket besökare. Ligger centralt och bra i jönköping. Har gått från att vara en exklusiv restaurang till att vara lite mer allmän. God mat. rekomenderas...

Recension av Nässjö  Lasarettscafeterian

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 17:03  
★ ★ ★ ☆ ☆ 
Här finns lite mackor eller godis för dem som väntar på att bli mottagen. Utbudet är inte så stort och priserna höga.
Ligger ju bra till när man är på sjukan för man vill ju inte gå därifrån och äta.
3 stjärnor för denna service...
 

Recension av Nässjö  Sibylla inn

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 17:01  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Sibyllas korv med mos är en riktig klassiker. Oftas inte så lång kö och priserna är bra. Perfekt att svänga in när man ändå skall tanka bilen.

Recension av Nässjö  Nässjö torggrill

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 17:00  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Här är pommesen riktigt god. Riktigt goda hamburgare och god dressing. Alltid välstädat och goda möjligheter att sitta ute och äta på sommrarna. Finns typ 100 parkeringsplatser jämte så det är aldrig svårt att parkera där. 4 plus.

Recension av Sala  Pizzeria torino

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:57  
★ ★ ★ ★ ★ 
Salas bästa Pizzeria. Specialiten är kobabpizza med pressat nötkött. Man kan välja mellan röd stark sås eller vit kebabsås. Bästa är att blanda såserna. Är helt ljuvlig den pizzan. Trevlig personal.

Recension av Jönköping  Wienerkonditoriet

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:49  
★ ★ ★ ★ ☆ 
God fika nära vättern. Omgivningen är lummig och man kan äta utomhus här om man vill. God service. 4 stjärnor minst...

Recension av Jönköping  Max hamburgerrestauranger

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:45  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Något godare hamburage än deras konkurent. Maten är några kronor dyrare men det kan det vara värt. Max har bättre service tycker jag.

Recension av Jönköping  Elmia mässrestauranger

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:44  
★ ★ ☆ ☆ ☆ 
Behöver man mat på mässan är detta ett alternativ som är nära och bra. Ett stort minus är de skyhöga priserna. Här äter jag inte i onödan... 2 stjärnor...

Recension av Jönköping  Mcdonald's

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:43  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Ja vad skall man säga. McDonalds har ju samma mat överallt. Men personalen är trevlig och det är oftast välstädat.
Ligger perfekt vid E4:an.

Recension av Jönköping  Shanghai restaurang

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:41  
★ ★ ★ ★ ★ 
Grymt god china mat. Kunnig och vänlig personal som ursprungligen är från kina.
Friterad bläckfisk kan man bland annat prova på här. Buffen är toppen.
5 Stjärnor av mig.

Recension av Jönköping  Sir simon restaurang och pub

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:39  
★ ★ ☆ ☆ ☆ 
Publiknande miljö med goda snaks. Maten är god men ganska dyr. Passar att äta där till en hockeymatch men inget ställe man går till annars tycker jag.

Recension av Jönköping  Restaurang dragon

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:38  
★ ★ ★ ★ ★ 
Resturang inne på A6 där man kan få pizza, husmanskost, sallader, tacomat, etc. riktigt god salladsbuffe och bra priser. Har varit stammis där ett tag... 5 plus

Recension av Jönköping  Cicki ma-ma

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:36  
★ ★ ★ ★ ★ 
Här serveras nästan bara rätter med kyckling i. Man kan i prinsip leva på detta för det finns stor variation av kycklingrätter.
Goda pommes och vitlökssåsen är toppen. Helt klart en 5:a och ännu högre poäng om det fanns.

Recension av Jönköping  Samurai sushibar

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:35  
★ ★ ★ ☆ ☆ 
För oss som inte är vana vid sushi smakade maten inte sådär jätte gott. Personalen var inte så trevlig.
Men nudlarna med räkor var en hitt.
ger stället 3 plus. Ligger ju trots allt precis vid järnvägsstationen så det är nära till hands.

Recension av Jönköping  Restaurang evergreen

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:33  
★ ★ ★ ★ ★ 
Detta är Jönköpings bästa pizzeria.
Efter ett besök här är man alltid riktigt mätt. Kebabpizzorna är både stora och goda. Personalen är jätte trevlig. Helt enkelt toppen om man gillar pizza.

Recension av Jönköping  Pallas atena - grekisk restaurang

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:31  
★ ★ ★ ★ ★ 
Jönköpings bästa grekiska resturang. Här kan man äta grekisk buffe till en billig peng.
Tsatsikin är toppen liksom lammspetten.
Stor lokal och mycket välbesökt. 5 +++++

Recension av Jönköping  O' briens hamburgerrestaurang

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:30  
★ ★ ★ ★ ★ 
Riktigt stora grillade hamburgare. alltid pommes av god kvalite. Perfekt snabbmatsställe.
Rekomenderas

Recension av Jönköping  Mäster gudmunds källare

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:28  
★ ★ ★ ★ ★ 
En källare med riktigt mysig miljö. Här tar jag med frugan ut på lite finare mat ibland.
Schnitzeln är helt suverän och Black and Whit är en riktig klassiker.
Rekomenderas varmt.

Recension av Nässjö  Restaurang sweet chili

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:24  
★ ★ ★ ☆ ☆ 
Mysig china resturang väldigt centralt.
Jag gillar deras stekta nudlar med kyckling. Vårrullarna är ochså krispiga och goda.
Väl värt ett besök.
En stark trea röstar jag...

Recension av Nässjö  Pizzeria napoli

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:22  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Min närmsta Pizzeria. Billiga och goda Pizzor. Trevlig personal men gansk aont om sitplatser. Tar alltid med mig pizzan därifrån.
4 stjärnor kan jag stäcka mig till.

Recension av Nässjö  Princess konditoriet

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:20  
★ ★ ★ ★ ★ 
Mysigt fik/konditori där man kan få både mackor eller bakelser.
Bästa tårtan är deras hjortontårta. Rikligt med smörkräm och ett lager med hjortrongele uppepå.
Ligger centralt och bra.
5 stjärnor...

Recension av Nässjö  Pizzeria victoria

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:18  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Skapliga pizzor. Håller helt klart bra standard på pizzorna men inget exceptionellt. en svag 4 blir nog min bedömning. 

Recension av Nässjö  Pizzeria shalom

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:17  
★ ☆ ☆ ☆ ☆ 
Uch. Har bara ätit där en gång. Kebabköttet var kallt och pommesen dåligt friterade.
Måste vara Nässjös sämsta pizzeria.
Men det kan ju ha blivit bättre sedan dess. Var några år sedan jag satte min fot där inne. Sorry. en sjärna bara...

Recension av Nässjö  Almenäs källare

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:15  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Ett riktigt populärt lunchställe.
Här får man välja på 2 eller 3 dagens för runt 70 kronor.
Mest husmanskost serveras men det går att välja hamburgare också för dem som vill.
ett minus ör att det ofta är lång kö vid lunchdax... 4 Stjärnor får de...

Recension av Nässjö  Coco Thai

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:14  
★ ★ ★ ☆ ☆ 
Riktigt bra Thai mat serveras gär.
Det används ofta cocos i rätterna vilket namnet tyder på.
Förutom 4 små rätter som alltid går hem är min favorit deras grillspett med jordnötssås.
Trevlig personal är det också.
+++++ plus får de av mig.

Recension av Nässjö  Pizzeria havanna

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:12  
★ ★ ★ ★ ☆ 
Havanna är utsedd till Sveriges godaste Pizzeria ett år.
Här finns Nässjös starsta pizzor.
En familjepizza räcker verkligen till en hel familj här.
I mitt tycke lite för stark tomatsås. Blir en 4:a från mig..

Recension av Nässjö  Pizzeria jamaica

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:10  
★ ★ ★ ★ ★ 
Nässjös Billigaste Pizzeria där en en pizza kostar mellan 50 - 65kr. Drick ingår alltid fram till klockan 23:00.
Alltid mycket ost på deras pizzor.
Pizzasalladen får väl 3 plus. Resturangen i sin helhet 5.....

Recension av Nässjö  Elsie svenssons konditori

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:04  
★ ★ ★ ★ ★ 
Nässjös absolut bästa fik.
Bra priser och framför allt riktigt goda bakverk.
Tårta Banansa är min favorit här.
Ett besök i Nässjö är inget besök utan en sväng in på Elsies...

Recension av Nässjö  En italienare och en grek

Jimmy Bekkevold   söndag 20 december 2009 kl. 16:02  
★ ★ ★ ☆ ☆ 
Här serveras det mycket pasta och Pizzor.
Riktigt bra priser där man kan få en Pizza med färska råvaror för runt 70 kronor.
Min favorit är Marco Polo Pizzan som har fläskfile, rockola, bearnese och mozarella. Mums. Fem +++++ för denna resturanten.
››  Skapa konto

Inloggning